דף הבית אישור משטרה תאונת דרכים

אישור משטרה תאונת דרכים

29 במרץ 2023
ביטול פסילה מנהלית

כדי לקבל פיצוי על הנזק שנגרם לכם בתאונת דרכים כמה שיותר מהר וכמה שיותר ביעילות, יש להוציא אישור משטרה על תאונה. אישור משטרה על תאונת דרכים יאפשר לכם לקבל החזר על ההוצאות הרפואיות שלכם שנגרמו בעקבות התאונה וכן להגיש תביעת נזקי גוף לחברת הביטוח. המשיכו לקרוא ומצאו את כל המידע החשוב על אישור משטרה לתאונת דרכים.

מהם השלבים לקבלת אישור משטרתי לאחר תאונת דרכים?

כדי לקבל אישור משטרתי לאחר תאונת דרכים, יש לבצע הליך בירוקרטי שלם. ראשית, על הנפגע לאסוף את כל המסמכים הרלוונטיים עוד קודם להגעה למשטרה. שנית, הנפגע יגיע בעצמו ליחידת אגף התנועה של המשטרה. שם, עליו למלא טופס הודעה על תאונת דרכים, המהווה בקשה לקבלת אישור משטרתי על התאונה. לבסוף, הנפגע יצרף לטופס את כל המסמכים שהכין מראש ויגיש את הבקשה.

מה נדרש ממך כדי לקבל אישור משטרתי לאחר תאונת דרכים?

כדי לקבל את האישור המשטרתי, עליך להגיע פיזית אל יחידת אגף התנועה. הגשת בקשה באופן מקוון אינה אפשרית. בעת ההגעה למשטרה, הציגו תעודה מזהה, מסרו את פרטי כל המעורבים בתאונה ודווחו היכן בדיוק התרחשה התאונה. לאחר מכן, מלאו את הטפסים במדויק וצרפו אליהם את כל המסמכים הדרושים.

איך מתבצעת התהליך לקבלת אישור משטרה לאחר תאונת דרכים?

תהליך קבלת האישור על תאונת הדרכים מתבצע באופן הבא. לאחר שעברתם את כל השלבים האמורים והגשתם את הבקשה לקבלת האישור, המשטרה תבחן את הבקשה. כעבור כחודש ימים, אתם צפויים לקבל אליכם את האישור. מסרו את האישור לבית החולים בו טופלתם לאחר התאונה. בית החולים יעביר את האישור ישירות לקופת החולים, שתשלם עבור האשפוז שלכם. כמו כן, לאחר קבלת האישור תוכלו להגיש תביעת נזקי גוף לחברת הביטוח.

מהם המסמכים והמצבים הדרושים לקבלת אישור משטרה לאחר תאונת דרכים?

נפגע תאונת דרכים צריך לצרף לבקשתו את המסמכים הבאים:

  1.     רישיון נהיגה;
  2.     רישיון רכב (טסט);
  3.     ביטוח חובה של הרכב;
  4.     כל תעודה רפואית שקיבלתם מבית החולים;
  5.     דו”ח משטרתי על התאונה;

      ככל שאין לכם דוח תאונה מהמשטרה, צרפו חו”ד שמאי על הנזק שנגרם לרכב שלכם וכן תצלומים של הרכב;

ככל שלא אתם נהגתם ברכב אלא אדם אחר נהג בו או שאתם הייתם בכלל הולכי רגל, עליכם לצרף לבקשה מסמכים אלו:

  1.     תעודה מזהה
  2.     תעודות רפואיות
  3.     פרטי הנהג בתאונה
  4. פרטי הרכב המעורב בתאונה

מה יש לבצע לאחר תאונת דרכים לפני קבלת אישור משטרתי?

לאחר קרות תאונת דרכים, יש לבצע מספר פעולות עוד לפני קבלת האישור המשטרתי. פעולות אלו יסייעו לכם לאחר מכן בקבלת האישור המשטרתי ויאפשרו לכם לתבוע פיצויים על הנזק שנגרם לכם מהתאונה.

מהם התהליכים הנדרשים לטיפול בתאונת דרכים לפני הגשת בקשה לאישור משטרתי?

מיד לאחר קרות התאונה, יש לקרוא למשטרה לזירה. המשטרה תנפיק דוח משטרתי לתאונה ותפתח תיק במשטרה לתאונת הדרכים. בנוסף, עליכם להתחיל לרכז את כל המסמכים שתצרפו לבקשה כך שהם יהיו בידיכם כשתגיעו ליחידת אגף התנועה במשטרה.

כיצד לטפל בצורה נכונה בתאונת דרכים על מנת לקבל אישור משטרתי?

מלבד הזמנת המשטרה לאירוע, עליכם לאסוף את פרטי כל המעורבים בתאונה. רשמו שמות ומספרי טלפון של המעורבים בתאונה, רשמו מספרי רכב וצלמו את ביטוחי הרכבים. בנוסף, בקשו מהמשטרה צילום תיק משטרה מתאונת הדרכים ותעדו את זירת האירוע.

מהן ההנחיות לציבור בנוגע לתפקודם בתאונת דרכים לצורך קבלת אישור משטרתי?

ההנחיות העיקריות לציבור שיסייעו להם לקבל אישור משטרתי, הן להזמין משטרה לזירת התאונה, לתעד את האירוע ולאסוף פרטים. מי שימלא אחר הנחיות אלו, צפוי לקבל את האישור ללא בעיות.

איך לפעול כאשר אישור משטרתי לאחר תאונת דרכים נדחה או לא הגיע?

במקרים בהם נדחתה הבקשה שלכם להמצאת אישור משטרתי, פנו לעורך דין תעבורה המתמחה בתיקי תאונות דרכים. עורך הדין יפנה בשמכם לרשויות וישיג עבורכם את האישור המבוקש. חשוב מאוד להגיש את הבקשה החוזרת באמצעות עורך דין, שכן אם גם בקשה זו תידחה, הדבר יקשה עליכם בתביעות הפיצויים וההחזרים על התאונה.

מהן הסיבות האפשריות לחסימת אישור משטרתי לאחר תאונת דרכים ואיך להתמודד עם זה?

הסיבות העיקריות לחסימת אישור משטרתי הן טעויות בהגשת הטפסים וחוסרים במסמכים רלוונטיים. כפי שהצגנו לעיל, על הנפגע למלא טפסים ולצרף אליהם לא מעט מסמכים כדי לקבל את האישור המשטרתי על התאונה. אם לא מילאתם את הטפסים במדויק או שלא צורפו אל הטופס כל המסמכים הרלוונטיים, תיתכן בהחלט חסימת האישור המשטרתי על תאונת הדרכים.

מהם הצעדים שאפשר לנקוט כדי להתאים את המסמכים וההוכחות לקבלת אישור משטרתי לאחר תאונת דרכים?

הדרך הטובה ביותר להימנע מחסימת אישורים, עיכובים במסירתם ובעיות נוספות שיכולות לצוץ, היא למלא את כל הטפסים הדרושים בסיוע עורך דין תעבורה. עורך הדין ינחה אתכם כיצד למלא את הטפסים, מה לצרף אליהם ויעבור על כל המסמכים לפני הגשתם, במטרה למנוע כל בעיה שהיא בדרך לקבלת האישור המשטרתי על תאונת הדרכים.

מהן האפשרויות החלופיות לקבלת פיצויים אם אישור משטרתי לאחר תאונת דרכים נדחה או לא הגיע?

נניח שהאישור המשטרתי לא התקבל ואף הבקשה החוזרת שלכם נדחתה. מה עושים עכשיו? במקרים אלו, עורך הדין שלכם יגיש לחברת הביטוח מסמכים חלופיים המוכיחים את קרות התאונה ויוכלו לשמש אסמכתאות עבור חברת הביטוח, גם בהיעדר האישור. עם זאת, מדובר במצב לא רצוי והעדיפות העליונה היא לקבל את דוח המשטרה או צילום תיק משטרה על תאונת הדרכים עצמו.

שאלות נפוצות

מהו אישור משטרה לאחר תאונת דרכים?

אישור משטרה הינו מסמך המונפק על ידי המשטרה, המאשר את התרחשות התאונה ואת חלקכם בה. אישור המשטרה מאפשר לכם לקבל החזר על הוצאותיכם הרפואיות. כמו כן, האישור הכרחי לשם הגשת תביעה לפיצויים מחברת הביטוח שלכם.

מהם הדרישות לקבלת אישור משטרתי לאחר תאונת דרכים?

הדרישות לקבלת אישור משטרתי הן הגעה פיזית של הנפגע אל יחידת אגף התנועה של משטרת ישראל, מילוי הטפסים הרלוונטיים וצירוף המסמכים הדרושים. רק מי שיעמוד בכל הדרישות במדויק, יוכל לקבל אישור משטרתי לתאונת הדרכים.

מהם השלבים הנדרשים לקבלת אישור משטרתי לאחר תאונת דרכים?

בשלב הראשון, על הנפגע לאסוף את כל המסמכים הרלוונטיים שיש להגיש למשטרה לשם קבלת האישור. בשלב השני, הנפגע יגיע בעצמו לאחת מיחידות אגף התנועה של המשטרה. בשלב הבא, יש למלא טופס הודעה על תאונת דרכים. לבסוף, צרפו לטופס את כל המסמכים שהכנתם. כעת, לא נותר אלא להמתין לקבלת האישור מהמשטרה.

מה עושים אם אישור משטרתי לאחר תאונת דרכים נדחה או לא מגיע?

אם אישור משטרתי נדחה או לא הגיע, ניתן להגיש בקשה חוזרת. רצוי בהחלט להגיש את הבקשה בעזרת עורך דין תעבורה, כדי שהתוצאה תהיה שונה מהפעם הקודמת.

כמה זמן יש לקבל את אישור המשטרה לאחר תאונת דרכים?

על פי רוב, אישור משטרתי מתקבל לאחר כחודש ימים מהגשת הבקשה. זהו הזמן שלוקח למשטרה לעבד את המידע ולהמציא את האישור המבוקש. עם זאת, ייתכנו בהחלט מצבים בהם הדו”ח יתקבל תוך יותר מחודש ימים ולעיתים הוא אף מתקבל תוך זמן קצר יותר.

האם ניתן להשיג את אישור המשטרה לאחר תאונת דרכים בצורה דיגיטלית או נדרש ניוד למשטרה עם מסמכים מקוריים?

כדי לקבל אישור משטרה לתאונת דרכים, נדרש ניוד פיזי למשטרה. לא תוכלו להגיש בקשה דיגיטלית לקבלת אישור תאונה. על המסמכים הרפואיים שתצרפו לבקשה להיות מסמכי מקור. לנוחיותכם, מומלץ להכין מראש עותקים של המסמכים שיישארו אצלכם. עם זאת, תוכלו להציג העתקים של יתר המסמכים שעליכם לצרף לבקשת האישור.

חזרה למאמרים

לקבלת ייעוץ מקצועי
ללא התחייבות חייגו 072-3303303

או השאירו פרטים ונחזור אליכם