דף הבית עבירת פלאפון (שימוש בטלפון נייד בזמן נהיגה)

עבירת פלאפון (שימוש בטלפון נייד בזמן נהיגה)

21 במאי 2019
שימוש בטלפון נייד בזמן נהיגה

כולנו יודעים כי אין לשוחח במכשיר הטלפון בזמן נהיגה. אך מי מאתנו יכול להצהיר כי הוא מעולם לא שוחח במכשיר הטלפון בעת נהיגה? (ולא באמצעות דיבורית שהיא מותרת…) נדמה כי אין נהג שבאמת יכול להעיד כי הוא לגמרי נקי בדבר הזה והוא מעולם לא התפתה לענות למכשיר הטלפון שצלצל גם אם לא הייתה ברשותו דיבורית, או שאין לו רמקול מובנה ברכב.

אז האמת היא שברוב המקרים הסיפור הזה מסתיים בשלום בלי שאף אחד שם לב לדבר והנהג ממשיך לנהוג כרגיל כאילו לא ארע דבר. אך ישנן המקרים אשר בהם הנהג נתפס על ידי שוטר שראה את הנהג עם מכשיר הטלפון בידו. הוא גם שם לב כי הנהג משוחח. זה מספיק לו כדי לעצור את הנהג ולרשום לו דוח תנועה.

כאן חשוב לדעת כי השוטר אמור לרשום את מספר הטלפון אשר ממנו התבצעה השיחה. הוא צריך לרשום כמובן את השעה המדויקת על מנת שניתן יהיה לבדוק ולהוכיח כי אכן הנהג שוחח באותו זמן בטלפון.

שימוש בטלפון נייד בזמן נהיגה – עורך דין תעבורה נכנס לתמונה

כאן מגיע תורו של עורך דין תעבורה להיכנס לתמונה. אם הנהג קבל דוח כזה בגין דיבור בטלפון ללא הרמקול המובנה או ללא דיבורית, הוא חייב להיעזר בעורך דין בתחום זה אם הוא רוצה להוכיח כי הדבר אינו נכון וכי הוא לא שוחח בטלפון באותו זמן.

מה יעשה עורך דין תעבורה על מנת להוכיח אחרת?

ראשית הוא יוכל לוודא האם הנהג אכן עשה שימוש באותו מכשיר טלפון שמצוין בדוח. יש נהגים שיוכיחו כי אותו מכשיר טלפון היה בבית באותו זמן או שבשעה שמצוין בדוח הנהג כלל לא נהג ברכב ולמעשה אין כל עילה לכל הדוח שנרשם לו.

עורך הדין יוכל למצוא את הדרך להוכיח כי הנהג לא באמת אשם ואין לדוח שנרשם לו כל בסיס.

איך תבחרו עורך דין תעבורה?

הבחירה בעורך דין תעבורה חייבת להיעשות מתוך בחינה מדוקדקת של אנשי המקצוע המציעים את שירותיהם. לא כל עורך דין בכל תחום הוא זה שיוכל להושיע את הנהג בכל מקרה שכזה. עורך דין תעבורה הוא איש מקצוע המכיר היטב את נושא התעבורה. הוא מכיר את החוקים ואת כל הסעיפים על כל הכללים שלה והוא ידע איך וכיצד לערער, באיזה אופן להשפיע על ההתנהלות מהבחינה המשפטית.

שימוש בטלפון נייד בזמן נהיגה – עורך דין חדש או וותיק?

בדרך כל אחת הדילמות שעולה כאשר באים לבחור עורך דין, היא האם כדאי לבחור עורך דין ממולח, וותיק, בעל ניסיון עם וותק בתחום התעבורה, או שמא כדאי להעדיף עורך דין חדש כדי לחסוך בעלויות. כאן כדאי לדעת כי לא כל מה שנראה על פניו הוא אכן נכון ומתאים לכל אחד בכל מצב.

ננסה לבחון את הדברים.

עורך דין וותיק – עורך דין וותיק יש לו את הניסיון ואת היכולת למצוא פתרונות לבעיות רבות ושונות המתעוררות במהלך הדיונים. הוא מכיר כבר את כל ההתרחשויות והוא יודע מה יש לעשות בכל שלב. אך חשוב לזכור כי שירות של עורך דין כזה יעלה מחיר יקר.

מלבד זאת, קורה לא פעם שהלקוח פונה אל משרד עורכי דין וותיק ולבסוף הוא מגלה כי מהמשרד שלחו לו דווקא עורך דין חדש. אך האמת היא שיש לכך יתרון לא מבוטל, היות ועורך הדין יפעל עם גיבוי מלא מטעם המשרד והלקוח למעשה ייהנה משירות של איש מקצוע ברמה של וותיק אך עם מרץ ומוטיבציה של עורך דין מתחיל שרוצה להוכיח את עצמו.

עורך דין חדש – אז נכון שעורך דין חדש שפועל מטעם עצמו הוא עורך דין חסר ניסיון. הוא עדיין לא צבר וותק בתחום והוא לא מכיר ממש את כל הסיטואציות שעשויות להתרחש. אך בל נשכח כי עורך דין חדש ומתחיל הוא איש מקצוע שרוצה להוכיח את עצמו בשטח. על כן הוא יפעל במלוא המרץ על מנת להוכיח כי הוא אכן איש מקצוע ממולח ומוצלח.

בכל מה שקשור לנושא התעבורה ישנם הרבה מאוד חוקים. עורך דין מומחה שלמד היטב את הנושא, יוכל להתמצא היטב גם אם הוא עדיין לא צבר הרבה ניסיון.

לעיתים שווה לשלם מעט פחות וליהנות משירות נמרץ של עורך דין שעתידו עדיין לפניו.

לא נכנסים לפלונטר מראש

אך האמת היא שתמיד כדאי להיזהר ולהישמר ולא להיכנס לפלונטר . חשוב להתקין ברכב רמקול מובנה על מנת שלא יהיה לנהג את הפיתוי להחזיק במכשיר הטלפון על מנת לשוחח. לחילופין, אפשר להיעזר בדיבורית שתהיה זמינה ונגישה על מנת שאכן לא ייפלו בעבירה הזו.

אך ברור כי בכל מקרה, אם בכל זאת קרה מה שקרה, עדיין יש בהחלט דרך להימלט מעונש וזאת על ידי פנייה אל עורך דין מקצועי, מומחה בתחום התעבורה. באופן כזה ישנם סיכויים רבים לצאת נקיים לגמרי מכל הסיפור.

חזרה למאמרים

לקבלת ייעוץ מקצועי
ללא התחייבות חייגו 072-3303303

או השאירו פרטים ונחזור אליכם