דף הבית פסקי דין לא הצליח לבצע את בדיקת הנשיפה בגלל אסטמה

לא הצליח לבצע את בדיקת הנשיפה בגלל אסטמה

6 ביוני 2019
בדיקת נשיפה

נהג שנחשד כשיכור התבקש לבצע בדיקת נשיפה אך הוא סרב. למרות שעל פי חוק במצב כזה רואים את הנהג כשיכור, בכל זאת הצליח הנהג להוכיח כי הוא סובל ממחלת האסטמה וזו הסיבה שהוא לא יכול היה לבצע את הבדיקה. אי לכך תוקן כתב האישום לעבירה חמורה הרבה פחות והנהג למעשה יצא בזול.

רקע עובדתי

בשנה שעברה נעצר הנהג ד.ש. כשהוא נהג ברוב שמעון סמט בתל אביב לאחר שנראה היה כי הוא נוהג מתוך שכרות. בכתב האישום נכתב כי הנהג נעצר כאשר הוא נוהג בשכרות. זאת בגלל העובדה כי הנהג סירב לתת דגימה של אוויר נשוף על פי דרישתם של שוטרי התנועה שעצרו אותו. על פי פקודת התעבורה, נהג אשר מסרב לתת בדיקת נשיפה, הוא נחשב לשיכור בכל מקרה.

אך הנאשם התעקש ועמד על כך כי הוא כלל לא שתה וכי הוא סובל ממחלת אסטמה אשר מקשה עליו לנשוף בצורה הרצויה לצורך ביצוע הבדיקה. במהלך הדיון אף הגיש עורך דינו של הנאשם חוות דעת רפואית אשר היא מאששת כי אכן הנאשם סובל ממחלת ריאות חסימתית והוא אף טען כי ההתייחסות של השוטרים אל הנאשם כמו ההתייחסות אל כל אדם אחר בריא, אשר מסרב להיבדק היא התייחסות שגויה לחלוטין.

היו כשלים נוספים במילוי הדוח ואלו הובילו לכך כי יש לבטל את כתב האישום בדבר הנהיגה בשכרות. אי לכך החליטה התביעה המשטרתית כי היא אכן חוזרת בה מכתב האישום המקורי אשר בו היא מאשימה את הנהג כנוהג בשכרות. היא הגישה במקום זה תביעה חדשה מתוקנת אשר בה היא ייחסה לנאשם עבירה של חוסר שליטה ברכב.

חשוב לציין כי עבירה של נהיגה בשכרות היא עבירה חמורה אשר העונש המינימלי שלה עומד על שלילה של מינימום 24 חודשים. לעומת זאת בעבירה המתוקנת שבכתב האישום המתוקן אין למעשה עונש מינימום חובה.

הסדר טיעון

בעקבות כל הנ”ל גובש הסכם טיעון בין שני הצדדים כאשר במסגרת זו אכן הודה הנאשם כי הוא עבר את העבירה המקלה והשופט ו. הרשיע אותו בכך. בהתאם להסדר הטיעון סוכם כי יחולו על הנאשם 30 ימי פסילה אשר אלו כבר נוכו מהפסילה המנהלית שלו, כך שבפועל הפסילה הסתיימה למעשה כבר קודם לכן. מלבד זאת הוטל עליו לשלם קנס בסכום של 1,200 ₪ כמו כן פסילה על תנאי למשך תקופה של שנתיים.

להתייעצות עם עורך דין תעבורה חייגו: 072-330-3303

חזרה למאמרים

לקבלת ייעוץ מקצועי
ללא התחייבות חייגו 072-3303303

או השאירו פרטים ונחזור אליכם