דף הבית תאונות דרכים שהן תאונות עבודה

תאונות דרכים שהן תאונות עבודה

24 באפריל 2022
עורך דין תעבורה מודיעין

ישראל סובלת מכמות גדולה מאד של תאונות דרכים אשר מתרחשות לצערנו בכל יום ובדרגות שונות של חומרה. יש תאונות שהן קלות אשר מסתיימות בנזק לרכוש בלבד ויש גם תאונות קשות אשר מסתיימות בפציעות ואף במוות. משרד התחבורה מבצע פעולות רבות של הדרכה, הכוונה ואכיפה כדי שציבור הנהגים ינהג במלוא האחריות וזאת כדי למנוע את התאונה הבאה. תאונות הדרכים נגרמות בשל סיבות רבות כמו נהיגה בשכרות, נסיעה באור אדום, חוסר תשומת לב לנעשה בכביש לאור ההתעסקות עם הטלפון הסלולרי במהלך הנסיעה, התמודדות עם כלי תחבורה מסוכנים הנעים בכביש כמו אופניים וקורקינטים חשמליים ועוד. 

קיימים גם מקרים שתאונות דרכים הן חלק ממערך תאונות העבודה וזאת אם הן מסווגות בקריטריונים שהותוו לכך. זאת במקרה של תאונות דרכים אשר קרו לעובד בנסיעה שלו מביתו למקום העבודה או בדרך חזרה בתוואי הדרך הרגיל שלו, או לחלופין אם התאונה התרחשה במהלך יום העבודה כמו בעת נסיעה לפגישה מחוץ למשרד. חלק מהמקרים הללו הם סבוכים והעובד אמור לקבל פיצוי כספי בגין ימי העבודה שבהם הוא לא עובד ולעיתים הפיצוי נגזר גם מכספים שהוא היה אמור לקבל ממקום העבודה אך לאור המצב שבו הוא אינו מתפקד, הוא לא יקבל הטבות שכר ותנאים משופרים שהוא היה אמור לקבל. כדי לחשב זאת כיאות, בית המשפט ממנה בודק שכר מוסמך אשר יבצע תחשיב מדויק ביותר ובהתאם לכך ייקבע הפיצוי הכספי שיקבל מי שנפגע בתאונה. 

הוכחה של תאונות דרכים כתאונת עבודה 

כדי לסווג תאונות דרכים כתאונות עבודה, יש להוכיח בשלב ראשון כי המקרה אכן ארע במהלך שעות העבודה הנורמטיביות של אותו אדם. אם מדובר בתאונות אשר קרו בנסיעה הלוך או חזור, יהיה על עו”ד תעבורה להוכיח כי מהלך הנסיעה היום יומי של עובד זה היה במסלול קבוע וגם באותו יום הוא נסע בנתיב זה. זאת כיוון שאם ביום זה הוא סטה ממסלולו הקבוע ונסע בדרכים חלופיות, או שביצע סידורים שונים בדרך למשרד, אין זה התוואי הקבוע ולכן התאונה לא תוכר כתאונת עבודה.

עורך דין תעבורה 

במקרים של תאונות דרכים ובמיוחד במקרים מורכבים מסוג זה, מומלץ להתייעץ עם עורך דין תעבורה שהוא מומחה בתחומו ובעל בקיאות רבה בנושאים הללו. מתוך הניסיון שלו הוא ילווה את הלקוח בתיק זה ויקבע את האסטרטגיה הנכונה ביותר, כדי שהלקוח שלו יקבל את מלוא הפיצוי הכספי המגיע לו.

תאונת עבודה 

במקרה של תאונות דרכים שהן תאונות עבודה, האדם הנפגע יגיש תביעה למוסד לביטוח לאומי על פי מצבו הרפואי, תביעה נגד חברת הביטוח של המעביד, כיוון שהמקרה קרה במסגרת עבודתו וגם תביעה נגד חברת הביטוח של הרכב הפוגע.

במקרים המסובכים הללו קיימת חשיבות רבה להיעזר במשפטנים מהשורה הראשונה, כדי לטפל כראוי בכל המעטפת. 

חזרה למאמרים

לקבלת ייעוץ מקצועי
ללא התחייבות חייגו 072-3303303

או השאירו פרטים ונחזור אליכם