דף הבית סיוע בעורך דין למחיקת נקודות תעבורה 

סיוע בעורך דין למחיקת נקודות תעבורה 

26 בנובמבר 2021

נהגים רבים צוברים נקודות תעבורה ובניגוד למה שניתן לדמיין, פירושן של יותר נקודות אינו פרס ממשרד התחבורה, אלא אם אתם מחשיבים שלילת רישיון כפרס על נהיגה מוצלחת והתנהגות טובה בכבישים. משרד התחבורה בחר לנקוט בשיטת הניקוד לצורך מעקב אחר נהגים מורשעים בעבירות תעבורה שונות, החל מחציית רמזור אדום, אי-מתן זכות קדימה, אי-איתות בעת פנייה, וכלה בעבירות קשות יותר כמו עקיפה על פס לבן ועוד. כאשר נהג צובר לחובתו נקודות – מטילים עליו אמצעי תיקון כגון: קורס נהיגה מונעת, פסילת רישיון לתקופה מסוימת, מבחן עיוני (תאוריה) ומבחן נהיגה מעשי (טסט).

רישיון הנהיגה הוא העצמאות של כל אדם לנסוע למחוז חפצו בכל זמן, ואי קיומו של רישיון נהיגה תקף במקרה של פסילה יכביד מאוד על התנהלותו היומיומית של הנהג. במקרים רבים פרנסתו של הנהג תלויה ברישיון נהיגה בר תוקף. לכן, חשוב להקפיד על כללי הנהיגה הבטוחה והנכונה, ובכל עבירה חמורה כדאי לפנות מיד לעורך דין תעבורה מנוסה כדי להגיש בקשה מסודרת למחיקת נקודות תעבורה ולפתיחת דף חדש מול משרד הרישוי. חשוב לציין כי ללא עזרת עורך דין מיומן בדיני תעבורה המשימה למחוק נקודות היא כמעט בלתי אפשרית. 

למה שיטת צבירת הנקודות קיימת? 

שיטת צבירת הנקודות הנהוגה על ידי משרד הרישוי מודדת את סוג עבירות התנועה וכמות העבירות שאותן מבצעים הנהגים. רמת הנקודות שצבר כל נהג משקפת את רמת המסוכנות שלו, לאור הניקוד שצברו בכל נקודת זמן. מטרת הנהגים היא לפעול לביטול או למחיקת נקודות תעבורה, כמובן בעזרת עורך דין תעבורה, ועליהם לזכור כי תשלום קנס בגין דוחות תעבורה אינו מוחק את הנקודות. 

עקרונות השיטה 

קיומן של עד עשר נקודות אינו גורר ענישה, ולאחר שנתיים אם לא בוצעו עבירות נוספות, חלה עליהן התיישנות והן נמחקות. כשמספר הנקודות עולה על 12 ומגיע עד 22 נקודות – הנהג חייב לעבור קורס נהיגה נכונה ייעודי על מנת למחוק את הנקודות הללו. 

נהג הצובר בין 24 ל-34 חייב לעבור קורס נהיגה נכונה ייעודי ולעבור בהצלחה מבחן. עד עשרים נקודות תוקפן של נקודות התעבורה הוא למשך שנתיים ולמעלה מ- 22 נקודות התוקף הוא לארבע שנים. נהג הצובר יותר מ-36 נקודות – רישיונו ייפסל לתקופה של שלושה חודשים. אם הנהג צבר 36 נקודות פעם שניה תוך 6 שנים, או צבר 72 נקודות, רישיון הנהיגה שלו ייפסל ל-9 חודשים ועליו לעבור תאוריה, טסט ובדיקות במרל”ב.

איך מוחקים נקודות תעבורה? 

מחיקת נקודות תעבורה מתאפשרת באמצעות ייעוץ משפטי, שביכולתו לסייע במגוון דרכים: 

הפחתת נקודות – עורך הדין בוחן את העבירה בה הנהג מואשם ובודק האם ניתן להמירה לעבירה אחרת שמתאימה יותר לסוג העבירה שביצע הנהג בפועל. 

הסדר טיעון – עורך דין מנוסה יכול להגיע להסדר טיעון ולהפחית את הענישה בגין העבירות שהנהג ביצע. כמו כן, עורך הדין יכול להגיש בקשה להפחתת נקודות בגין העבירה או ביטולה לחלוטין, דבר שיכול להוביל לביטול הנקודות. 

המרה לאזהרה – במקרים מסוימים וכל עוד הנהג בעל ותק וללא הרשעות קודמות בגין עבירות חמורות, עורך הדין יכול להביא לשינוי העונש לאזהרה בלבד. 

לעורך דין תעבורה יש דרכים יעילות להגשת בקשה למחיקת נקודות תעבורה. במקרים שונים ניתן לגלות דופי בפעולות השוטרים, ולגרום לביטול הדו”ח ולמחיקת הנקודות.

כיצד לפעול במידה וקיבלתי נקודות תעבורה? 

נהג הסבור שקיבל נקודות תעבורה שלא כדין חייב לפנות לייעוץ משפטי, ובעזרת עורך דין מומחה בתחום התעבורה הוא יכול להוכיח את חפותו של הנהג, לשנות את חומרת הענישה ולהוביל למחיקת נקודות תעבורה. 

חזרה למאמרים

לקבלת ייעוץ מקצועי
ללא התחייבות חייגו 072-3303303

או השאירו פרטים ונחזור אליכם